Facebook Youtube

Prečo zaradiť ryby do svojho jedálnička?

Prečo zaradiť ryby do svojho jedálnička?

Väčšina odborníkov i laickej verejnosti sa v rámci zásad zdravého stravovania zhoduje v tom, že jedným zo základných kameňov zdravej výživy sú ryby.

Obsah tuku v rybej svalovine je veľmi nízky a rybie mäso je ľahko stráviteľné vďaka svojej priaznivej štruktúre – kratším svalovým vláknam a zanedbateľnému množstvu nestráviteľného väziva. 

Rybie mäso opúšťa náš žalúdok v priebehu veľmi krátkej doby - už za dve až tri hodiny po požití, čo hovorí v prospech zaradenia rýb do redukčných diét, výživy športovcov, detí i starých ľudí.

 

A aký konkrétny význam má konzumácia rybieho mäsa pre ľudský organizmus?

-       zlepšuje srdcovú činnosť

-       znižuje riziko vzniku srdcových arytmií

-       zlepšuje metabolizmus lipidov a lipoproteínov

-       znížuje hladinu krvného cholesterolu

-       kladný vplyv sa prejavuje i pri prevencii cukrovky (nenasýtené mastné kyseliny)

-       významne ovplyvňuje prevenciu rakoviny čriev (vitamín D a A)

 

Ryby sú takisto nezastupiteľným zdrojom jódu, selénu, vitamínu D, nasýtených a nenasýtených omega-3 mastných kyselín.

 

Vo všeobecnosti sa ryby považujú za potraviny priaznivé pre organizmus, lebo:

-       obsahujú veľa výživných látok

-       majú schopnosť dodávať bunkám také látky, ktoré podporujú ich regeneráciu a obnovu

-       zabraňujú opotrebovaniu orgánov a starnutiu organizmu

-       pri trávení vôbec, alebo takmer vôbec nezaťažujú telo

-       nezanechávajú odpadové látky, telo ich spracuje a zužitkuje celé

-       nemáme pocit nafukovania, ťažoby v žalúdku

-       po ich konzumácii sa cítime svieži, plní energie a vitality